Srčni kotiček | Pogovor z Janjo Srčnik

Spet je nedelja in spet je čas za predstavitev. Prejšnjič sem se pogovarjala z Mami na vrtu, s katero sva govorili od nosečniške mode, tokrat pa sem govorila z Janjo iz Srčnega kotička.

Janja Srčnik z ekipo krasnih punc pripravlja prvo slovensko trgovino brez embalaže. Svojo idejo so že preizkusile v praksi – na otvoritvi majhne “pop-up” trgovinice v Ljubljani se je nabralo kar lepo število ljudi. Žal je bil Srčni kotiček odprt le nekaj ur, dekleta pa že načrtujejo, kako bodo svojo idejo pretopila v dejansko trgovino, ki bo odprta vsak dan.

Srčni kotiček
Ekipa Srčnega kotička. Janja je druga z desne. Foto: arhiv Srčni kotiček
Ne tako dolgo nazaj ste z ekipo za nekaj ur odprle trgovino brez embalaže, Srčni kotiček. Kaj ste ponujale?

Res je, konec maja smo v čudovitem okolju Labirinta umetnosti na Fužinah v Ljubljani za nekaj ur postavile »pop-up« trgovino brez embalaže, bolj kot preizkus, ali so se ljudje pripravljeni za takšno alternativo nakupovanja pripravljeni pripeljati na točno določeno mesto ob točno določenem času.

Ponujale smo proso, ajdo, ajdovo moko in polnozrnato pirino moko iz Prekmurja, domača jajca, sir in bučno olje iz Prekmurja, domača jabolka in hruške iz Posavja, več vrst solate iz Ljubljane, Urbana zelišča ekološke pridelave naše članice Patricije, sadike feferonov, špinače, …

(KLIKNITE in si Srčni kotiček ter njegovo ponudbo oglejte tudi na fotografijah.)

Kako se Srčni kotiček razlikuje od navadne trgovine (recimo Spar, Mercator …)? Zakaj je boljši od njih?

Srčni kotiček je ideja o trgovini brez embalaže, ki jo želimo uresničiti za vse tiste, ki si želijo alternativnega nakupovanja. Torej za ljudi, ki ne iščejo supermarketov, kjer je na voljo 10 vrst riža in 20 vrst testenin, ampak izbrana ponudba vseh osnovnih živil čim bolj lokalne pridelave in, kar je najbolj pomembno, da vsa živila, čistila in tudi izdelke za osebno nego lahko kupijo brez embalaže, na rinfuzo. Torej naša prednost je, da bi omogočile nakupe brez embalaže, s čimer drastično zmanjšamo uporabo plastike in njen negativen vpliv na okolje. Kupec lahko nakupi točno toliko, kot potrebuje in s tem zmanjša problem zavržene hrane.

Kakšen je bil obisk ob otvoritvi? Ste bile z njim zadovoljne?

Obisk je bil odličen, nad vsemi pričakovanji, saj nas je v treh urah obiskalo preko 70 ljudi. S tem smo bile zelo zadovoljne, saj se je na to soboto odvijalo zelo veliko zanimivih dogodkov po vsej Sloveniji, med drugim tudi Vseslovenska zelemenjava. Me pa smo vabilo na dogodek objavile na FB le en dan prej in še vedno dobile res odličen odziv.

Najbolj pa smo bile vesele odzivov po našem dogodku. Ljudje so se družili, izmenjevali ideje, celo recepte za nedeljska kosila. Tole pa je eno od sporočil, ki smo ga prejele od mlade mamice, ki nas je obiskala s svojima najmlajšima:

“Ful luštno je izgledalo vse. In ko se ta projekt realizira, bomo z veseljem še nakupovali v Srčnem kotičku, Leonu je bilo ful všeč, mi je rekel, kok je drugačna ta trgovina od tistega velikega Mercatorja.”

Lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo, da se bo takšna trgovina odprla za daljši čas? ?

Seveda! Prvi poskus je bil res v prvi vrsti za test in dokaz komisiji Ferfl, kjer smo zaključevale podjetniško šolo in s tem dokazom tudi zmagale ter pridobile še 3-mesečno mentorsko podporo. Zdaj pa smo dobile zagon, da s tem nadaljujemo. Čez poletje načrtujemo redne, tedenske »pop-up« trgovine brez embalaže, vendar pa moramo prej urediti še formalnosti glede same pravne oblike, da bomo lahko tudi uradno prodajale. Naša prva pop-up trgovina je namreč delovala na principu prostovoljnih prispevkov.

Ali tudi v svojem zasebnem življenju paziš na okolje?

Absolutno.

Kako?

Že od nekdaj mi narava veliko pomeni in tudi vzgojena sem bila v duhu, da se ceni in spoštuje vse, kar nam narava da. V osnovi to samo pomeni, da sem bila lepo vzgojena in sem smeti vedno metala v koš. Zadnja leta pa se to spreminja in dejansko čedalje bolj zavestno gledam na svoje izbire in samo to, da mečem v koš, ni dovolj. Zdaj dejansko težim k temu, da tudi v koš mečem čim manj, saj se zavedam, da tudi te smeti na koncu nekje končajo.

Z možem sva že pred leti začela najprej pri kozmetiki, no, on je že od nekdaj minimalist, sama pa sem precej zmanjšala uporabo kozmetičnih izdelkov, uporaba trdih mil je zakon, določene stvari pa si izdelam tudi sama.

Že kot otrok sem veliko nosila oblačila iz druge roke, saj je to v družini z veliko sestričnami nekaj čisto normalnega. Pred kratkim pa sem tudi zdaj, kot odrasla, odkrila navdušenje nad second hand trgovinami.

Naslednji korak pa je seveda hrana. Svoje vrečke nosim s seboj, odkar imava svoje gospodinjstvo, etikete lepim direktno na sadje, zelenjavo, kjer se le da, nisem pa še tako daleč, da bi dejansko hodila povsod po nakupih s svojo embalažo. Nakupovat zdaj hodim bolj zavestno, premišljeno in pripravljeno (s seznamom) in kupujem precej manj predpakiranih živil kot še pred pol leta ali letom. Hkrati pa sem si lani začela pridelovati lastno zelenjavo na svojem vrtičku, kar mi daje še prav poseben občutek zadovoljstva.

Iz lastne potrebe in želje po poenostavljenem nakupovanju brez embalaže želimo odpreti Srčni kotiček in s tem razbremeniti okolje, olajšati življenje sebi in to omogočiti še drugim.

S Srčnim kotičkom in njegovim poslanstvom se lahko pobliže spoznate na njegovi Facebook strani in spletni strani, kjer vas punce vabijo tudi k izpolnitvi ankete.

martina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *